تالار عروسی

بانک اطلاعات تالارهای عروسی

تالار عروسی

بانک اطلاعات تالارهای عروسی

رسم و رسومات عروسی در شهرستان میانه

یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی, شهرستان میانه است; برخی از خانواده نیز تمایل به برگزاری مراسم عروسی فرزندان شان درتالار پذیرایی یا تالار عروسی  دارند. این د ر حالی است که در شهرستان میانه بسیاری از خانواده ها مراسم عروسی فرزندان شان را به صورت سنتی و در خانه های شخصی خود برگزار می کنند.

شهرستان میانه در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده است و دارای آثار باستانی از جمله قلعۀ دختر, بقعۀ امام زاده اسماعیل و ... می باشد. شهرستان میانه به طور کلی دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است; به ویژه در فصل پاییز و زمستان اما در تابستان و بهار اب و هوا نیمه خشک و گرم است.

علاوه بر تالار، افرادی هستند که باغ هایی در محوطه منزل خود دارند و برای برگزاری جشن های عروسی آن را به عنوان باغ تالار کرایه می دهند. الیته بدیهی است که هزینه کرایه باغ عروسی در میانه کمتر از کرایه باغ تالار در شهرهای بزرگی مانند تهران است. علاوه بر این، در شهرستان های کوچکی همانند میانه که مردم اغلب یکدیگر را می شناسند و با هم آشنا هستند اجاره باغ عروسی راحت تر صورت می گیرد و نیازی نیست که از چندین ماه قبل برای اجاره باغ عروسی اقدام کنند و بیعانه بپردازند.

مطلب مرتبط: برگزاری مراسم عروسی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.